رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد ۹۶ درصد کارگران فاقد قرارداد دائمی هستند تاخیر ٥٠٠ دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مجلس پیگیر مطالبه بدهی دولت به تامین اجتماعی است نحوه خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک اعلام شد اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است مصرف شکر را به خاطر حفظ سلامتی خود کاهش دهید گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک: زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم تاخیر ۵ ساعته پرواز مشهد-تهران به علت نقص فنی هواپیما + فیلم (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود
سرخط خبرها

سخنگوی فراجا: معاملات فردایی عامل نوسانات بازار ارز بود| ۲۰۰ نفر از مخلان بازار دستگیر شدند

  • کد خبر: ۱۱۴۴۳۸
  • ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
سخنگوی فراجا: معاملات فردایی عامل نوسانات بازار ارز بود| ۲۰۰ نفر از مخلان بازار دستگیر شدند
سخنگوی فراجا با بیان اینکه معاملات فردایی عامل نوسانات بازار ارز بود، گفت: در حوزه معاملات فردایی ۳ گروه اصلی ایفای نقش می‌کردند که ۲۰۰ نفر در خصوص طلا و ارز دستگیر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار مهدی حاجیان سخنگوی انتظامی کل کشور در نشستی خبری اظهار داشت: در این ۳ ماه اخیر بیش از ۱۶۰ تن از مواد مخدر توسط مرزبانی و پلیس موادمخدر کشف شد؛ همچنین بیش از ۸۱ تن مواد مخدر امحا شد.

وی درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: اگر زیرساخت‌ها فراهم باشد پلیس این آمادگی را دارد تا در کمتر از یک هفته اکثر معتادین متجاهر را از خیابان‌ها جمع‌آوری و به کمپ ترک اعتیاد منتقل کند.

سخنگوی انتظامی کل کشور ضمن ضمن تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه افزود: در حوزه مبارزه با جرائم اقتصادی در این ۳ ماه گذشته بیش از ۱۵ هزار تن آرد و گندم، ۸ هزار تن برنج، ۷ هزار تن روغن به ارزش ۳۰ هزار میلیارد کشف و ۱۱۳ نفر نیز دستگیر شدند.  

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در حوزه قاچاق کالا ۱۴۵۶۶ نفر دستگیر و بیش از ۷ میلیون دارو و ۴۲۵ وسایل پزشکی احتکار شده کشف شد.  

وی در ادامه با بیان اینکه معاملات فردایی عامل نوسانات بازار ارز بود، افزود: در حوزه معاملات فردایی ۳ گروه اصلی ایفای نقش می‌کردند که ۲۰۰ نفر در خصوص طلا و ارز دستگیر شدند. ۸۶ کانال که بیش از ۷۵ هزار نفر عضو داشتند و یک بازار غیر رسمی را تشکیل داده بودند، شناسایی و در این خصوص ۵۷ متهم دستگیر شدند.  

سخنگوی فراجا با اشاره به پرونده‌های کلاهبرداری در حوزه رمزارز‌ها نیز بیان کرد: این پرونده‌ها رو به افزایش است، این حوزه اصلا حوزه مورد اعتمادی برای سرمایه‌گذاری نیست.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته افرادی بودند که در حوزه فضای مجازی برای فروش سئوالات کنکور و یا امتحان نهایی اقدام کرده بودند، گفت: ۵ نفر از این متهمان دستگیر شدند و جالب است بدانید مدرک آن‌ها دیپلم و یا زیر دیپلم بوده است.

حاجیان با اشاره به طرح‌های عملیاتی پلیس فتا علیه مجرمان سایبری لایو‌های غیراخلاقی تصریح کرد: قانون می‌گوید هرکسی به اشاعه منکرات و انتشار عکس‌ها و مطالب خلاف عفت عمومی بپردازد مستحق حبس ۳ ماه تا ۲ سال است، پلیس با این افراد برخورد قاطع می‌کند.

معاون اجتماعی فراجا گفت: انتشار فیلم‌های دوربین مداربسته که نشان‌دهنده سرقت و یا آزار و اذیت فردی باشد، جرم است و پلیس با این افراد برخورد می‌کند. برخی از افرادی که مورد سرقت قرار می‌گیرند از اینکه فیلم‌شان در فضای مجازی منتشر می‌شود گلایه‌مند هستند و می‌گویند که آبرو آن‌ها رفته است.

سخنگوی انتظامی کل کشور ادامه داد: سارقان صندوق امانات بانک ملی پس از ماه‌ها برنامه‌ریزی موفق به سرقت شدند که کارآگاهان در یک عملیات گسترده با نام ثامن‌الحجج موفق شدند متهمان را دستگیر کنند؛ پلیس‌های دیگر کشور‌ها نیز در خصوص روش‌های کشف این سرقت از ما سوالات و در این باره درخواست‌هایی از ما داشتند؛ از همه مسئولان مرتبط تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی بیان کرد: باید قدر و سهم سرقت‌ها مشخص شود، سرقت‌های خرد را معمولا افرادی انجام می‌دهند که چاره‌ای جز سرقت ندارند مانند معتادان؛ نهاد‌های مسئول باید برای این افراد فکر کنند چراکه وقوع سرقت‌های خرد باعث کاهش احساس امنیت در جامعه می‌شود.

سخنگوی فراجا ادامه داد: قوانین در حوزه سرقت قدرت بازدارندگی ندارد و نیاز هست تا قوانین اصلاح شوند؛ هزینه جرم در کشور بسیار پایین است، پلیس متهم را دستگیر می‌کند، اما مجازات به قدری نیست که بازدارنده باشد.

معاون اجتماعی فراجا گفت: بیش از ۹۲ درصد جرایم جنایی ما کشف می‌شود، در جرایمی مثل قتل صد درصد کشف را داریم که باعث شده است پلیس‌های منطقه در این زمینه از ما درخواست کمک کنند.  

وی با اشاره با عملکرد پلیس راهور تصریح کرد: تصادفات فوتی ۸ درصد کاهش پیدا کرده و این نشان‌دهنده اصلاح رفتار کاربران ترافیک است.  

معاون اجتماعی فراجا گفت: ۲۷ درصد از افرادی که در تصادفات فوت شدند در ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز جان خود را از دست دادند که این موضوع لزوم رفع نقص هرچه سریع‌تر از این نقاط را نشان می‌دهد.  

سخنگوی فراجا با اشاره به وضعیت جایگاهی و مالی سربازان وظیفه خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی خوبی برای ساماندهی وضعیت سربازی انجام شده است که می‌توان به افزایش حقوق سربازان اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->